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ハイライト
郵便番号
5610814
住所

上場区分
未上場
業態
BtoB
問い合わせページ
情報あり
FAX
情報あり
代表者
吉村直樹
決算月
12
沿革
1888年 創業者、吉村又作が東京・牛込にて吉村石鹸工場創業。
1914年 東京大正博覧会で石鹸彫刻が銀牌授賞。
1922年 大阪に吉村又一郎(創立者の長兄)が個人会社吉村商店(のちに吉村油化学研究所)を設立。
1940年 創業者、吉村又作社長逝去。
1948年 創立者、吉村栄吉が吉村油化学にてマーガリン製造を開始。
1950年 マーガリン統制解除により、『ミルクマリン』のブランドで家庭用を主に市販開始。
1957年 初代社長、吉村栄吉が『ミルクマリン株式会社』創立。資本金800万円。現在地(大阪府豊中市)に工場完成。
1969年 『マリンフード株式会社』の現社名に改称。
1975年 ホットケーキ生産を開始。本社に大阪営業所(後に支店)を開設。
1979年 転換社債を株式に変換。資本金9,000万円となり、現在に至る。
1980年 吉村直樹常務、第二代社長に就任。
2001年 泉大津工場竣工。
2012年 長浜工場竣工。
2015年 長浜工場が「長浜景観広告賞 大賞」を受賞。
2020年 埼玉工場開設。
2022年 マリンフードUSA Inc. 設立。
2024年 株式会社セブンズ(本社:滋賀県野洲市)を子会社として、当社グループに迎える。
- Corporate Path
- 1. Core Business: Our core business is food: to develop, manufacture, research, and sell food.
2. Growth & Development: Our company's evolution and the happiness of our employees comes to fruition in the process of constant growth and expansion of our company. Therefore, we set goals for the growth and expansion, and continually implement strategy and tactics to realize these goals.
3. Creativity: Creativity in the corporate activity lies in how we differentiate our products, achieve the No. 1 market share products in the same line of business, and continually discover the added values. This is how we create fresh surprises in the market. Therefore, we cultivate new perspectives to venture into the vast market, to develop original products and to create machines, facilities and lines that are reflective of our ideas, knowledge and ingenuity. We also consider it important to cultivating an art-loving corporate culture.
4. Re-engineering: We are not afraid to go back to the drawing board and start all over again. We aspire to survive as a vigorous corporation with dynamic thinking, much like a lord-less samurai who went through the violent restoration phase in Japan.
5. Transmitting: Opinions from the customers, proposals from the factories, and the wind and tide of the time should be constantly transmitted to the company. Our products that are reflective of our philosophy and ideas should be constantly set forth to the society. That is how our company and society can reciprocally contribute to each other for our connected future.
6. Co-existence: A Corporation is a conglomerate of individuals. Each person should be well aware of one's role in the group, strive in one's duty, and demonstrate one's ability in the direction which leaders show, so that our business becomes a festive moment to each of us. - Corporate Policy
- 1. Core Competence: Our priority system, focus, and differentiation policy have produced many number one market share products as well as the only one products. This is how we claim our clear and distinct significance.
2. Customer Focus: Our true lord and master is our customers. Since our fate is up to the customers, all the corporate systems should be open to the customers reviews.
3. Speed: Speeding up starts in your mind and heart. In other words, it is to set priorities, draw a road-map and act now. Don't postpone things that you can do today. Take action now.
4. Management by Wandering Around: Wander around to clients, markets, factories, and other plants. Look with your eyes, listen with your ears, sense with your skin, and think. A treasure trove is in front of you at the site. Look for the gold mine. Encounter the unknown with the spirit of an explorer.
主な取引先
全国の外食産業(ホテル・レストラン・喫茶店・居酒屋・列車食堂 etc.)、学校給食、事業所給食、百貨店、スーパーマーケット、生協、宅配、食品メーカー、通販事業者
取扱商材・商品
マーガリン、バター、チーズ、チーズ代替品(スティリーノ)、ホットケーキ、ワッフル、ピザクラスト、ピザソース、ジャム、シロップ、スープ、フリーズドライ食品、調理麺、スイーツ、ヴィーガン食品
福利厚生一覧
年間休日120日(週休2日制、祝日、年末年始、夏季)、年次有給休暇(入社時10日~最高20日)、有給取得促進制度(計画取得、ミニフェニックス休暇、記念日休暇)、フェニックス休暇(5年毎の長期休暇)、特別休暇(慶弔、忌引、裁判員等)、生理休暇、介護休暇、特別看護休暇、育児特別休暇(有給5日)、育児短時間制度(小学3年生まで)、社員寮・社宅完備、里親里子制度、各種社会保障(健康保険・厚生年金・雇用保険・労災保険)、財形貯蓄、退職金制度・退職企業年金、転勤者借上社宅制度、永年勤続表彰、社員親睦会、各種クラブ活動、社員旅行、契約リゾート施設
休日・休暇制度
年間休日120日(週休2日制、祝日、年末年始、夏季)、年次有給休暇(入社時10日~最高20日)、有給取得促進制度(計画取得、ミニフェニックス休暇、記念日休暇)、フェニックス休暇(5年毎の長期休暇)、特別休暇(慶弔、忌引、裁判員等)、生理休暇、介護休暇、特別看護休暇
有給取得率
84.5%
育休・産休制度
有給の育児特別休暇5日間付与、育児短時間制度(小学3年生まで)、産前産後休暇、出産一時金制度
オフィス環境
社員寮・社宅完備(長浜寮:男性8部屋・女性10部屋、キッチン・浴室・家電・コミュニティルーム完備)、本社・工場・支店にも社宅制度あり
研修制度
2日間社内研修(各部門・レベル別、年1~9回)、夏期幹部研修会(1泊2日)、事業発展計画発表会、外部セミナー研修(3~4年に1度)、指名提案制度、スキルアップ研修プログラム(資格取得支援)、定期ビデオ鑑賞会、部署別勉強会、入社研修プログラム、新入社員研修(2泊3日)、準社員半日社内研修、職務カウンセリング、工務大会、社内パソコン勉強会、パソコン大会、プレゼン大会、他社工場見学会
社内イベント
社員旅行(京都、北海道、北京、上海、タイ等)、里親里子イベント(BBQ、謝恩会)、工務大会、パソコン大会、プレゼン大会
部活動
各種クラブ活動(詳細は https://www.marinfood.co.jp/com/club/ 参照)
- 乳製品・加工食品の製造・販売
- マーガリン、バター、チーズ、チーズ代替品(スティリーノ)、ホットケーキ、ワッフル、ピザ関連商品、ジャム、シロップ、スープなどの製造・販売を行う。
- B2B、B2C、食品メーカー、乳製品、加工食品、業務用食品、家庭用食品、ギフト、アレルギー対応、ヴィーガン対応、OEM、全国流通、オンラインショップ
関連キーワード
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ニュース 102件
2025年05月02日
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2025年05月01日
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